Ticket sales

Index / Activities / Ticket sales

  • "Karma"

    January 24, 2020
    El director egipcio Khaled Youssef acude a la sede de Casa Árabe en Madrid para el estreno en la ciudad de su cinta, que logró superar el veto inicial de la censura en su país.
    Karma, de Khaled Youssef (Egipto. 2018, 135 min.) Ficción
    La película cuenta la historia de dos personajes, Adham al-Masry, un magnate de los negocios y Watani Mina Abdel Malak, un desempleado copto del sur de Egipto, ambos sueñan cada detalle de la vida del otro. Al final de aventuras increíbles y divertidas, cada uno de los personajes (interpretados por el mismo actor Amr Saad) ocupará el lugar del otro. La diferencia de religión, nivel educativo, social y moral de cada uno de ellos crea disparidades tragicómicas, que alterarán sus vidas.

    Hoja de sala del ciclo en Madrid.
  • "Peykari Dll"

    January 31, 2020
    La proyección de hoy en Casa Árabe en Madrid es una cinta de ficción kurdo-iraquí en la que el joven Halwest deberá luchar para conseguir lo que más ama.
    Peykari Dll (La escultura del corazón), de Shawan Attof (Kurdistán, Iraq. 108 min. 2019) Ficción

    Halwest, hijo de un zapatero pobre, sufre tremendamente después de la trágica muerte de su padre. Para cuidar de su madre y de su hermana, trabaja con un vendedor de yogurt. El adolescente Halwest se enamora de su impresionante vecina, Kawyar, ambos crecen juntos y su amor se va haciendo más profundo. Sherzad, pariente de Halwest, siente envidia de él y de su relación con la joven y trata de separarles. Las dificultades económicas de Halwest dan lugar a tensiones en la relación de la pareja. Cuando el padre de Kawyar descubre la secreta relación entre ellos, fuerza a su hija a casarse con Sherzad.  Halwest decide usar su dolor como inspiración para cantar y lucha para que ella vuelva.

    Proyección en colaboración con la Embajada de España en Iraq y la Cámara de Comercio Hispano-Iraquí.

    Hoja de sala del ciclo en Madrid.
  • "Gaza"

    February 07, 2020
    Última ocasión de ver en nuestra sede de Madrid este documental, un hermoso retrato de la ciudad palestina en su cotidianidad que nos permite conocerla como nunca la hemos visto antes.
    Gaza, de Garry Keane y Andrew McConnell (Irlanda, Palestina. 2019, 92 min.) Documental
    El documental es un hermoso retrato de ciudadanos de Gaza en su cotidianidad, que viven su vida más allá de los escombros del eterno conflicto. Gaza reúne a un grupo de almas elocuentes, resistentes y valientes, cuya lucha, adaptabilidad y orientación familiar llegan directos al corazón. Un pueblo cuyas vidas están formadas por el conflicto, pero no definidas por él. Lejos de ser un lugar de miseria, es una tierra de sonrisas, alegría e incluso breves momentos de esperanza. La película nos muestra una Gaza como nunca la hemos visto antes.

    Hoja de sala del ciclo en Madrid.
  • How to teach Spanish to Syrian and Palestinian refugees

    From December 20, 2019 until February 08, 2020
    MADRID
    Casa Árabe headquarters (at Calle Alcalá, 62).
    Series of four workshops given by professors Victoria Khraiche and Nadia Jallad. You may register until February 2.
    Casa Árabe is offering this series of four workshops on teaching Spanish as a foreign language (Spanish/LE or ELE), given by two teachers who specialize in humanitarian action and mediation, Victoria Khraiche Ruiz-Zorrilla and Nadia Jallad.

    These workshops will discuss the process to apply for asylum in Spain and the teaching of Spanish as a foreign language (Spanish/LE, or ELE) at official reception centers and charitable non-governmental organizations, while also introducing basic concepts about the Levantine dialect of Arabic and useful sociocultural information to promote empathy with students in this field of activity.

    They will include three subject areas: teaching Spanish/Spanish as a Foreign Language (ELE), knowledge about the contexts in which asylum applicants arrive, and the Arabic dialect spoken in these countries of origin. First of all, the workshops will take an in-depth look at the cognitive and emotional implications which the asylum application procedure itself has on the applicants’ learning process, while examining the main features of these types of Spanish/foreign language classrooms, which are extremely heterogeneous in terms of skill level and student origins. Along these lines, they will also discuss specific strategies for Spanish teachers to put into practice in such environments, providing a list of the most common linguistic and pragmalinguistic errors made by Arabic-speaking students of Syrian and Palestinian origin when communicating in Spanish, while assessing the potential for transference from Arabic and other foreign languages spoken, such as English and French.

    In addition to this, they will analyze the contexts in which these students arrive, examining the origin and development of the conflicts which have led to the arrival of refugees and displaced persons coming from Syria and Palestine.

    Last of all, an important part of these workshops is that different elementary expressions in Levantine Arabic will be taught, along with sociocultural information that will allow humanitarian workers and mediators to receive and assist these types of students while promoting empathy.

    The four workshops last a total of 12 hours and will be held on two Saturdays, February 9 and 16. The registration fee is 120 euros. A certificate of attendance will be given at the end of the course.

    General objectives: 
    By the end of the course, those attending will:
    ▪    Know what the asylum application procedure consists of in Spain.
    ▪    Have received a general overview of the nature of teaching Spanish as a foreign language to asylum applicants.
    ▪    Be able to foresee specific learning difficulties among their Arabic-speaking students and take the resulting action to remedy them.
    ▪    Be able to understand and effectively use basic expressions in the Levantine dialect of Arabic, which will help promote empathy in the classroom.
    ▪    Have developed their intercultural skills.

    Profile of students for whom the course is intended:
    Teachers of Spanish as a foreign language. Aid workers. The hired staff and volunteers of humanitarian organizations. Employees and refugee reception centers. Those interested in teaching Spanish as a foreign language in general and to immigrants and refugees in particular.

    Asilim website
  • "Karma"

    February 14, 2020
    Última proyección en Madrid del ciclo de cine de estreno que hemos proyectado durante los meses de enero y febrero. En esta ocasión, proyectamos esta cinta de ficción del director egipcio Khaled Youssef.
    Karma, de Khaled Youssef (Egipto. 2018, 135 min.) Ficción
    La película cuenta la historia de dos personajes, Adham al-Masry, un magnate de los negocios y Watani Mina Abdel Malak, un desempleado copto del sur de Egipto, ambos sueñan cada detalle de la vida del otro. Al final de aventuras increíbles y divertidas, cada uno de los personajes (interpretados por el mismo actor, Amr Saad) ocupará el lugar del otro. La diferencia de religión, nivel educativo, social y moral de cada uno de ellos crea disparidades tragicómicas, que alterarán sus vidas.

    Hoja de sala del ciclo en Madrid.